• روندها می آیند و می روند – اما در حال حاضر، متخصصان سئو باید روی چه چیزی تمرکز کنند؟

این سوال بپرسید سئو از ایان از سان خوان می آید که می پرسد:

 "به نظر شما باید برترین تمرکز سئو در سال 2022 برای برندی باشد که به دنبال رشد تجارت محصولات عمده فروشی خود برای تولید سرنخ و فروش بیشتر است؟"

هر سال، متخصصان سئو به دنبال یک گلوله جادویی هستند.

حتی پس از 21 سال، من همچنان امیدوار هستم که تکنیکی را بیابم که به طور خودکار یک سایت را برای هر سؤالی که می خواهم رتبه بندی کند.

هنوز پیداش نکردم

و می دانم که هرگز نخواهم کرد.

اما من همچنان نگاه می کنم.

اکثر کارشناسان سئو که من می شناسم هنوز به نظر می رسند.

و ما در مورد آخرین روندهای کشف شده از ساعت ها تلاش مهندسی معکوس صحبت می کنیم.

و در حالی که مطمئناً تکنیک‌های داغی وجود دارد، من می‌خواهم خوانندگان این ستون درک کنند که اصول اولیه SEO برای مدت طولانی تغییر نکرده است.

به جای تعقیب اشکالات الگوریتمی که به سرعت آخرین نماینده Google شما می آیند و می روند، پیشنهاد می کنم به اصول اولیه بازگردید.

اصول اولیه هنوز یکسان است

از زمان ظهور الگوریتم های مبتنی بر پیوند مانند رتبه صفحه گوگل، اصول اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو ثابت مانده است.

من نمی توانم چیز زیادی را در زندگی تضمین کنم – گوگل به من می گوید که ضمانت ارائه ندهم.

اما من می توانم تضمین کنم که اگر پنج کار زیر را برای هر پرس و جوی که می خواهید رتبه بندی کنید به درستی انجام دهید، برای آن کوئری رتبه بندی خواهید کرد.

در اینجا چیزی است که من پنج رکن بهینه سازی موتور جستجو را در نظر می گیرم:

کد

کد وب سایت شما پایه و اساس کل استراتژی بازاریابی شما است.

کد این سایت باید به گونه ای ساخته شود که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای عالی را که شما ایجاد کرده اید پیدا کنند.

کد وب سایت شما ممکن است باعث رتبه بندی شما نشود – اما اگر به درستی انجام نشود می تواند شما را از رتبه بندی باز دارد.

محتوا

کلمات به معنای چیزهایی هستند.

محتوای وب سایت شما باید برای مشتریان بالقوه شما همه جانبه باشد.

شما باید محتوایی داشته باشید که برای بازدیدکنندگانی که آماده خرید هستند و همچنین کسانی که قبل از خرید یا پر کردن فرم سرنخ به اطلاعات کمی نیاز دارند، کارآیی داشته باشد.

Example Caption

محتوای شما همچنین باید از کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید استفاده کند.

به گفته گوگل، محتوای شما باید دارای تخصص، اقتدار پروژه و اعتماد پروژه باشد. این معمولا با مخفف آشپزی آن، EAT نامیده می شود.
اتصالات

همچنین به عنوان لینک بیلدینگ شناخته می شود، این چیزی است که یک متخصص سئو خوب را از یک متخصص سئو عالی جدا می کند.

اکثر افرادی که سئو کار می کنند می توانند جنبه فنی کارها را مدیریت کنند. بسیاری نیز می توانند یک استراتژی محتوای منسجم و موثر ایجاد کنند.

اما ساخت لینک سخت تر است.

این نیاز به یک طرز فکر روابط عمومی مجهز به دانش SEO دارد.

خرید لینک خطرناک است و من آن را توصیه نمی کنم.

برای ایجاد یک استراتژی پیوند که بر اساس خود ساخته می شود، کار کنید. برای یک انبار، در ابتدا به فروشندگان و شرکای خود برای پیوندها نگاه می کردم.

سپس به دنبال ایجاد محتوایی با ارزش پیوند می‌شوم که تأثیرگذاران در حوزه من دوست دارند.
ارتباطات

رسانه‌های اجتماعی واقعاً مستقیماً به سئوی شما کمک نمی‌کنند، اما رسانه‌های اجتماعی نحوه انتشار و تقویت محتوای فوق‌العاده‌ای است که ایجاد می‌کنیم.

رسانه های اجتماعی اغلب نحوه ارتباط ما با تأثیرگذارانی است که از آنها به پیوند نیاز داریم.

استراتژی ارتباطی شما برای سئو مهم است، حتی اگر لینک های رسانه های اجتماعی به شما در گوگل کمک نکنند.
گرفتن

داده ها به شما می گوید کجا بروید.

خود گوگل آنالیتیکس می تواند ایده های محتوا، بینش UX، افشاگری مخاطبان و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهد.

برای داده های خود وقت بگذارید.

اگر نمی دانید چه چیزی می بینید، دیگران را استخدام کنید تا برای داده های شما وقت بگذارند.

من ۲۱ سال است که سئو کار می‌کنم، و هنوز هم مرتباً گروهی دیگر از تیمم داده‌ها را بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم چیزی را از دست نمی‌دهم.

این پنج کار را بهتر از پسر دیگر انجام دهید و هر بار از او پیشی خواهید گرفت.

اما توجه داشته باشید – باید در هر پرس و جوی که می خواهید رتبه بندی کنید، برنده شوید.

بسیاری از ما هرگز در آن نبرد همیشه پیروز نخواهیم شد.

و این یکی از دلایلی است که SEO ادامه دارد و یک تاکتیک تنظیم و فراموش کردن آن نیست.
مخاطب خود را بشناسید

شناخت مخاطبان شما روند جدیدی برای سال 2022 نیست، اما من می بینم که بسیاری از کمپین های سئو امتیاز خود را از دست داده اند.

فقط به این دلیل که کاری که ما به‌عنوان متخصص سئو انجام می‌دهیم، گاهی جنبه فنی دارد، به این معنا نیست که مخاطبان ما فنی هستند.

در واقع، من تعداد زیادی از کارشناسان سئو را می بینم که فکر می کنند مخاطبی که هدف قرار می دهد دقیقاً شبیه آنها است.

در بیشتر موارد، مخاطب با شخصی که سایت را بهینه می کند بسیار متفاوت است.

متخصصان سئو باید در تحقیقات کلمات کلیدی، تغییرات UX، تولید محتوا و اساساً هر کاری که انجام می‌دهیم، همدلی را تمرین کنند.

دوست داشتن و دوست نداشتن مخاطبان خود را بشناسید.

در صورت امکان تمایلات سیاسی آنها را بدانید.

میانگین درآمد، سن و جنسیت آنها را بدانید.

بهترین راه برای نزدیک شدن به مخاطب خود را درک کنید.

به احتمال زیاد برای مشتری B2B Warehouse نسبت به شرکتی که چای می فروشد یا بازپرداخت وام مسکن متفاوت است.

از داده هایی که موتورهای جستجو به ما می دهند و همچنین داده های وب سایت خود را برای درک بهتر مخاطبان خود استفاده کنید.

ROI می تواند قابل توجه باشد.
در نتیجه

تعقیب آخرین گلوله نقره ای را متوقف کنید.

اصول اولیه سئو را که بیش از 15 سال است تغییر نکرده اند را دوچندان کنید.

به یاد داشته باشید که هر پرس و جو متفاوت است، و شما باید در هر جستجو برنده شوید.

این کارها را انجام دهید و به اهداف بازگشت سرمایه خود خواهید رسید.

منابع بیشتر: