در صورتی که محصولاتی فیزیکی و مجازی داشته باشید و علاقه مند به خرده فروشی محصولات خود باشید، طراحی یک سایت فروشگاه اینترنتی گزینه ی بسیار مناسبی برای شماست. با اینکار شما بازار خرده فروشی خود را به اندازه ی وسعت جامعه هدف زبانی وب سایت خود گسترش داده اید. برای نمونه یک فروشگاه به زبان فارسی میتواند محصولاتی را در تمام سرزمین های فارس زبان در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
در طراحی وب سایت های فروشگاهی علاوه بر زیبایی ظاهری که میتواند مخاطب شما را به وجد بیاورد ، نحوه ی طبقه بندی محصولات و دسترسی پذیری منطقی یکی از مهمترین گزینه هاست و حتما باید در نظر گرفته شود. برای نمونه یکی از عمده دلایل موفقیت فروشگاه دیجی کالا در کنار تولید محتوای تحلیلی با ارزش؛ سیستم دسترسی مبتنی بر فیلتر فروشگاه است که دسترسی به محصولات با ویژگی های دلخواه را بسیار ساده کرده است.
هر چند که تکلیف مخاطبان سایت های فروشگاهی اینترنتی تا حدود زیادی روشن است اما اینکه شما به یک سایت فروشگاهی احتیاج دارید یا خیر نیازمند یک تحقیق اولیه است. در وبیکو ما هرگز سعی در فروش بی مورد خدمات به مشتریان خود نخواهیم کرد. سوالات زیر را از خود بپرسید تا بدانید به یک فروشگاه اینترنتی احتیاج دارید یا نه.
توجه داشته باشید که عنوان فروشگاهی گویای عمده اختلاف اینگونه پلتفرم ها با انواع دیگر وب سایت های معرفی محصولات است اما تمرکز ما روی این سوال دقیق تر است
فرق وب سایت فروشگاهی با یه وب سایت شرکتی-کاتالوگی چیست؟
در وب سایت های شرکتی که امروزه بسیاری از شرکت ها دارا می باشند از ساختار برگه های برای معرفی محصولات استفاده میشود یعنی برگه های معرفی محصولات به طور خاص برای معرفی محصول طراحی نشده اند و صرفا امکان افزودن توضیحات و عکس به صورت دستی را برای شما فراهم می کنند. اما در یک فروشگاه اینترنتی برگه های خاص محصول به شما امکان ایجاد گالری های زیبا از محصولات؛ قیمت گذاری ؛ موجودی انبار ؛ ارتباطات بین محصولات ؛ ویژگی های محصولات که بعدا به شکل فیلتر در اختیار مشتری قرار میگیرد را داراست. البته این تنها بخشی از امکانات وب سایت های فروشگاهی است.
از جمله مهمترین بخش های یک وب سایت فروشگاهی داشبورد های مدیریتی است که میزان فروش ، لیست مشترین ، گزارشات موجودی انبار و غیره را در اختیار شما قرار خواهد داد.
یکی از مهمترین تفاوت های طراحی سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه ی مدیریت این سایت ها می باشد. معمولا چون در این نوع سایت ها محصولات دارای تغییرات زیادی هستند (چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ نوع کالا) و شاید شما هر روز نیاز به بروز کردن محصولات و قیمت های آن ها داشته باشید لزا سایت های فروشگاهی نوعی طراحی می شوند که مدیریت آن ها بسیار ساده بوده ودغدغه های مدیریتی کمتری دارند.
سایت ها باتوجه به هدفی که برای برنامه ریزی و طراحی می شوند ، باید امکانات و ویژگی های خاصی را در اختیار صاحبان و بازدیدکنندگان سایت قرار دهند، در ادامه به معرفی و بررسی برخی از امکانات پلن فروشگاهی وبیکو خواهیم پرداخت :
امکانات فنی | قیمت : ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
۱- استفاده از زبان برنامه نویسی ، php و رعایت استاندارد های جهانی طراحی سایت و سئو | ![]() |
۲- طراحی منو ( امکان ایجاد منو و زیر منو نامحدود ) | ![]() |
۳- اسلایدر تصاویر در صفحه اصلی | ![]() |
۴- سیستم ورود و ثبت کاربران ( لاگین به سایت ) | ![]() |
۵- مدیریت کاربران | ![]() |
۶- خبر خوان ( RSS ) | ![]() |
۷- درج محصولات در چند مجموعه | ![]() |
۸- وارد کردن تصویر (به تعداد دلخواه ) برای هر محصول | ![]() |
۹- مدیریت ساختار محصول ( درج قیمت ، موجود بودن یا ناموجود بودن محصول و …. ) | ![]() |
۱۰ – توضیحات محصول | ![]() |
۱۱-محصولات مرتبط | ![]() |
۱۲- قابلیت درج کاتالوگ در محصول | ![]() |
۱۳- نمایش محصولات جدید | ![]() |
۱۴- نمایش محصولات پرفروش | ![]() |
۱۵- نمایش محصولات ویژه و خاص با آرم | ![]() |
۱۶- نمایش تولیدکنندگان محصولات | ![]() |
۱۷- سیستم محاسبه گر اتوماتیک قیمت محصول ( با احتساب ۹% مالیاتی ( | ![]() |
۱۸- سیستم نظر دهی و امتیاز دهی به محصول | ![]() |
۱۹- نمایش مشخصات فنی هر محصول | ![]() |
۲۰ – پروسه خرید و پرداخت واضح در سبد خرید | ![]() |
۲۱ – بخش سفارشات کالا | ![]() |
۲۲ – اتصال به سرویس پیامک و ایمیل | ![]() |
۲۳- دارای ویرایشگر متنی قدرتمند برای توضیحات کالا و… | ![]() |
۲۴ – قابلیت اتصال به درگاه های بانک های مختلف | ![]() |
۲۵ – سیستم موجودی کالا و گزارش مالی و انبار | ![]() |
۲۶- قابلیت مدیریت کاربران و تعیین انواع گروه های کاربری | ![]() |
۲۷- شتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی | ![]() |
۲۸ – مدیریت پرداخت ها | ![]() |
۲۹ – بانک اطلاعات مشتریان | ![]() |
۳۰ – ثبت نام کاربران و نمایش حساب کاربری. | ![]() |
۳۱- سبد خرید AJAX محصولات | ![]() |
۳۲- فضای هاست ۲ گیگ | ![]() |
بکارگیری و استفاده از این نکات در طراحی سایت فروشگاهی باعث می شود موتور های جستجو سایت شما را راحت تر شناخته و رشد سریعی در نتایج جستجو ها داشته باشید.
طراحی سایت ریسپانسیو (طراحی سایت واکنش گرا = طراحی سایت برای موبایل) امروزه به یکی از ملزومات در طراحی سایت تبدیل شده و از آنجایی که نزدیک به ۷۰ درصد وب گردی ها از طریق تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها صورت می پذیرد ، شما با داشتن یک سایت سازگار با موبایل ، به بازدید کنندگان خود این امکان را می دهید که در هر زمان و مکانی با استفاده از تبلت و یا تلفن همراه خود وارد سایت شده و عملیات خرید را به راحتی در آنجا انجام دهند، ریسپانسیو بودن سایت ها علاوه بر بازدید کنندگان برای موتور های جستجو نیز مهم بوده و اخیرا به یکی از معیار های رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو شده است.
استفاده از استاندارد های طراحی سایت و ساخت سایت بر اساس اصول سئو ، سایت شما را با الگوریتم های موتور های جستجو سازگار کرده و خزنده های این موتور های جستجو سایت فروشگاهی شما و محصولات آن را راحت تر شناسایی می کند، با طراحی سایت بر اساس سئو سایت شما رتبه سایت شما در نتایج جستجو روز به روز کاهش یافته و عملیات سئو و بهینه سازی سایت سریعتر ، راحت تر و با هزینه ی کمتری صورت می پذیرد. با بکار گیری تکنیک سئو ، سایت شما دررتبه های نخست نتایج جستجو قرار گرفته و از این طریق موتور های جستجو تبدل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی سایت شما می شوند.
یکی از دغدغه های اصلی وب سایت های فروشگاهی ، جلب اعتماد مشتریان در فضای مجازی می باشد و کلاهبرداری های صورت گرفته در دنیای اینترنت باعث شده بازدید کنندگان و افراد اعتماد کمی به فروشگاه های اینترنتی داشته باشند، راه حل این مشکل دریافت نماد اعتماد الکترونیک است، e-namad یا همان نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی است از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک و زیر نظر وزرات صنعت و معدن برای وب سایت های فروشگاهی که اصول و ضوابط تعیین شده را رعایت کنند ، اعطا می گردد.
لازم به ذکر است که تمامی سایت های فروشگاهی طراحی شده در شرکت وبیکو بنابر درخواست کارفرما دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.
Save
Save
Save
Save